Cookies, inklusive tredjepartscookies, används för att förbättra kvaliteten på innehållet på denna webbplats och för att anpassa det till användarnas behov. Genom att fortsätta använda denna webbplats samtycker du till användning av kakor, samt möjlig kommunikation, om du anger din kontaktinformation i ett av de formulär som ska fyllas i på webbplatsen.
Skicka varukorg till e‑post
0

Beställnings- och leveransvillkor

Beställnings- och leveransvillkor gäller för alla beställningar som utförs i Lyxfönster webbutik. Villkoren uppdateras och förnyas regelbundet.

1. Beställning

Vi har utvecklat en bekväm och lättanvänd webbutik baserad på kundernas önskemål och behov. Du är några få "klick" ifrån nya fönster eller dörrar. När du har valt produktmodell, typ, kvantitet, markerat nödvändiga storlekar, tillbehör och färg, klickar du på knappen "Lägg till i varukorg". Du kan när som helst se varukorgens innehåll  genom att klicka på korgsymbolen i övre högra hörnet. Där ser du produkter, priser och antal artiklar du valt. När du har valt produkterna, klicka på "Visa varukorg" för att starta betalningsprocessen.

2. Betalning

Betalningsvalutan är SEK (svenska kronor).

Klarna Checkout garanterar en bekväm och snabb kortbetalning (VISA, Master eller American Express) för beställningen i form av efterbetalning eller delbetalning på ditt Klarna-användarkonto. Tjänsten är tillgänglig både för juridiska och privatpersoner.

Klarna uppfyller kraven för PCI DSS och att all anslutning där konsumenten lämnar personuppgifter är säker och följer svensk lagstiftning gällande hantering av personuppgifter.

Villkor:  https://www.klarna.com/se/villkor/

OBS! Om du byter kort eller bankkontonummer mellan beställning och leverans, vilket kommer att påverka betalningsprocessen, informera Lyxfönster omedelbart via e-post  info@lyxfonster.se.

Beställningar i Lyxfönster webbutik kan endast göras av personer som är 18 år eller äldre.

Om du har frågor angående betalningssätt, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post info@lyxfonster.se

3. Viktig information innan du beställer

För att säkerställa servicekvaliteten, vänligen kontrollera noggrant följande innan du betalar för ditt köp: produkttyp, kvantitet, pris (SEK inklusive moms) och transportkostnader.

4. Orderbekräftelse

När Lyxfönster mottar bank-bekräftelse på betalning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angav. 

Orderbekräftelse inkluderar följande:
  • Kundnamn, efternamn / företagsnamn;
  • Säljarens kontaktuppgifter;
  • Beskrivning av varor, bilder, antal enheter och pris (SEK inklusive moms);
  • Beställningsbelopp (SEK inklusive moms), inklusive transportkostnader;
  • Betalningstyp;
  • Köpdatum;
  • Planerad leveransvecka;
  • Leveransadress;
  • Beställningsnummer;
  • Valuta;
  • Information om beställning och dess genomförande.
 
5. Priser

Alla priser är i SEK (svenska  kronor), inklusive moms.

Fraktpriset beräknas automatiskt när du anger leveransadress och postnummer.

Leveranspriset beror på det totala beloppet och beställningens omfång.

Lyxfönster har rätt att ändra priser utan föregående meddelande. Sådana ändringar gäller inte de beställningar som görs före ändringar.

6. Val av design och material

Lyxfönster följer marknadsutvecklingen, krav och efterfrågan. Produkterna utrustas endast med högkvalitativa beslagmekanismer, handtag och lås. Under många år har vi utvecklat ett framgångsrikt samarbete med Europas största tillverkare av komponenter för träfönster och dörrar, till exempel Roto, ASSA och KFV. Lyxfönster söker ständigt nya material och lösningar för att förbättra produktkvaliteten. Lyxfönster har åtagit sig att erbjuda kunderna ett brett utbud av produktdesign och tillbehörsalternativ. På så sätt kan du hitta den lämpligaste lösningen för alla dina krav. 

Produktbilderna som är på vår hemsida är bara informativa och kan skilja sig från de verkliga  produkterna

7. Leverans

Produkterna levereras till den leveransadress som du har angett i din beställning. Om åtkomst och lossning av varan inte är möjlig med lastbil på angiven adress, måste kunden säkerställa närmast möjliga lossningsplats och informera kunden före leveransen. 

Du kommer att meddelas via e-post samma dag som produkten skickas från Lyxfönster AS och transportföretaget kommer att kontakta dig före leverans för att bekräfta leveranstid, leveransdatum och plats.   

Kunden måste vara närvarande vid leverans och omedelbart kontrollera antal enheter, produkternas överensstämmelse med specifikationen som anges i ordern, och att det inte har skett några skador under transport. När godset anlänt till er skall du göra en kontroll, innan du skriver på fraktsedlarna, att inga skador uppstått på godset. Skulle en skada finnas skall chauffören skriva detta på fraktsedlarna, samt att ni omgående kontaktar vår kundtjänst. Anmäl skada eller fel som du upptäcker efter mottagandet snarast, helst inom 5 dagar efter mottagandet! Det är därför viktigt att du avemballerar varan och inspekterar dina produkter noggrannt direkt efter leverans. Vid retur från kund till oss, står kunden för skador som kan uppstå under transporten.

8. Leveranstid

Den förväntade leveranstiden för fönster, altan- och paneldörrar är 3-5 veckor, för skjutdörrar och brandfönster är det 3-5 veckor från tidpunkten för ordergodkännande. Observera att leveranstiden kan variera beroende på orderspecifikation, speciella kundbehov, produktval och beställningsomfång.

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post eller telefon. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar om vi inte har informerat dig om det och leveransförseningar är längre än 8 veckor.  Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning.

9. Annullering och ändring av beställning

Konsument har normalt 14 dagars ångerrätt från mottagen leverans, men eftersom alla våra produkter produceras / tillverkas individuellt efter era mått och önskemål har ni ingen ångerrätt enligt ångerrättens undantag, se Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokal 2005:59 2:e kap § 11 punkt 3:avser en vara som har tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel.

10. Reklamationer

Beställ inte montering förrän du mottagit beställningen och kontrollerat att varan stämmer och att det inte är några skador! Vi tar inget ansvar för de beställningar / reservationer du gjort hos montörer/installationsföretag!

Om produkterna visar sig vara skadade, det saknas delar eller de inte uppfyller parametrarna som anges i orderspecifikation, måste ansök lämnas in skriftligen och skickas till info@lyxfonster.se. Reklamationen måste innehålla bilder och en förklaring av funna defekterna eller bristerna. Vi ber dig att snarast kontrollera varan när du fått den och om det skulle vara något fel, kontakta vår kundtjänst omgående, helst inom 5 arbetsdagar. Det är därför viktigt att du avemballerar och synar varan noga direkt efter leverans.
Om du kan påvisa att kvaliteten på den levererade varan inte överensstämmer med beställningen, är varan felaktig. Du är då skyldig att ta vård om varan och hålla den i befintligt skick. Vi står för fraktkostnader som kan uppstå. Några andra anspråk på kostnader än de som är direkt föranledda av felet beaktar vi normalt inte. Konsumenten kan reklamera fel på produkten i upp till tre år från inköpstillfället. Konsumenten ska reklamera inom skälig tid från att felet upptäcktes.
Lyxfönster granskar reklamationer inom 3-5 arbetsdagar och skickar beslutet till kundens e-postadress. Om det konstateras att skadorna är orsakade av Lyxfönster, garanteras ersättning eller reparation av produkterna eller produktdelarna. Lyxfönster betalar inte ersättning för reklamationer kontant.
Om det visar sig att felet beror på felaktig hantering, montering eller underhåll kommer Lyxfönster att debitera anmälaren en kostnad på lägst 2000 Kr. Som hjälp till din anmälan kan du följa dessa steg:
Kontrollera att produkten är lagrad och hanterad innan montage i enlighet med vår monteringsanvisningar; 
Kontrollera att monteringen är korrekt utförd, se vår monteringsanvisningar; 
Kontrollera att produkten är underhållen i enlighet med vår garantivillkor finns här.

Vi medverkar till att lösa en eventuell tvist vid Allmänna reklamationsnämnden om en konsument väljer att påkalla sådan tvistlösning. Allmänna reklamationsnämnden prövar tvister mellan konsumenter och företag och fattar beslut om hur tvisten skall lösas.
Beslutet är en rekommendation och inte tvingande.
Webbadress och postadress är Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se  och EU ODR: http://ec.europa.eu/odr

11. Garanti

Lyxfönster är stolta över sina högkvalitativa produkter och tar hand om dem varje dag genom olika produktions- och styrprocesser. Detta bekräftas av 20 års garanti mot rötskador för träkonstruktioner, samt 10 års garanti mot funktionella defekter. Garantin träder i kraft vid tidpunkten för undertecknandet av leveransdokumentet. Garantin säkerställer att delar eller tillbehör till produkterna repareras eller att defekta produkter eller delar byts ut, med hänsyn till de klagomål som inkommit (såsom klagomål på strukturell funktionalitet, beslagsdefekter, färgkvalitet, böjning av trädelar). Garantin gäller om alla villkor för transport, lagring och drift som anges nedan är uppfyllda. För mer information om garantivillkor klicka här.

Vid val av produkter utan efterbehandling (lack eller färg) gäller ingen garanti för dessa produkters träkonstruktioner, inklusive defekter i glas och/eller beslag. Om man som kund väljer varor utan efterbehandling förstår man att ens träfönster eller -dörrar inte är skyddade från miljöpåverkan, samt förbinder sig att inte komma med garantianspråk mot säljaren i sådana fall.

Garantitiden för alla växthus och uterum är 2 år.

12. Dataskydd

Vi lagrar och behandlar endast de personuppgifter som är nödvändiga för att uppfylla avtalsförpliktelserna. Dina personuppgifter krypteras. Lyxfönster har inte tillgång till kundens internetbanksdata och andra betalningsuppgifter, eftersom användaren omdirigeras till en säker sida i banken vid betalningstidpunkten. 

Vi lämnar inte ut dina uppgifter till tredje part utom i det fall att de betal- eller kreditkortsföretag som vi samarbetar med kräver det. Vi samarbetar med KLARNA och på deras begäran lämnar vi ut ditt personnummer och ditt ordernummer när du har beställt en vara i vår E-handelsbutik. Vi lagrar inte ditt personnummer i vår databas. Vi säljer inte eller lämnar ut dina personuppgifter till annan tredje part. Enligt personuppgiftslagen får personuppgifter inte behandlas för direkt marknadsföring om du uttryckligen motsatt dig sådan behandling. Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke till behandling av personuppgifter. Ytterligare personuppgifter får därefter inte behandlas.

Lyxfönster webbutik www.lyxfonster.se, liksom de flesta andra butiker, använder cookies (kakfiler). Användningsvillkoren är i enlighet med svensk lagstiftning. Cookies lagras på användarens dator och gör det enkelt att använda Lyxfönster webbutik, till exempel funktionen "Varukorg". Cookies tillåter oss att följa webbplatsens användaraktiviteter och förbättra kvaliteten på din shopping. Du kan inaktivera användningen av cookies i ditt webbläsarprogram, men det kan påverka normala funktioner i webbutiken. Genom att använda sidan www.lyxfonster.se, accepterar du att cookies används.


FöretagsnamnLYXFÖNSTER SVERIGE AB 

Adress: Torsgatan 8, 3tr 111 23 STOCKHOLM

E-post: info@lyxfonster.se

Företagsnummer: 5591302541

40% bättre pris när du köper online
Handel på internet är bekväm och lönsam
Snabb leverans
Nya fönster och dörrar på bara 4-6 veckor
Fråga oss
Har du frågor och vill att vi ska ringa tillbaka dig?
+46